poniedziałek, 19 marca 2012

Coś wiosennie smacznego :)

Spragniona cieplejszych dni, ostatni weekend spędziłam na długich spacerach z rodzinką. Pogoda była przepiękna wreszcie mogłam pozbyć się płaszcza w który już prawie się nie dopinam. I choć jeszcze musimy poczekać na tak pięknie kwitnące drzewa to już w powietrzu czuć wiosnę - aż chce się rano wstać ;) 


A po długich spacerach pora na słodki poczęstunek, a ponieważ wiosną trzeba zadbać o linię ( ja o wąskiej talii mogę pomarzyć ) dlatego na niedzielny podwieczorek "zmajstrowałam" szybką, słodką tartę z jabłkami. Tak szybko jak ją przygotowałam tak samo szybko znikła z talerzy.

Szarlotka z migdałami i kapką śmietany :)
MNIAM!!!



Przepis
kruchy spód:

1 szklanka mąki 
3 łyżki cukru pudru
100g zimnego masła
1 jajko
kilka kropel aromatu migdałowego

Do szarlotki użyłam gotowego przetworu z jabłek

kruszonka: 
100g zimnego masła
3/4 szklanki mąki
10 łyżek cukru 
pokruszone płatki migdałów

Ugniatamy ciasto i wkładamy na 30 minut do lodówki, po tym czasie rozwałkowujemy i przekładamy do foremki i następnie gęsto nakłuwamy widelcem. Nakładamy jabłka i posypujemy szybko ugniecioną kruszonką. Po 45-50 minutach w piekarniku nagrzanym do 180 stopni mamy szybką, pyszną i lekką szarlotkę. Po wystudzeniu posypujemy cukrem pudrem.

SMACZNEGO!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za Twoje odwiedziny i miłe słowo.
Pozdrawiam cieplutko :) mika